De directheid van Search Cobra sprak Wendy aan: ‘Marc geeft gewoon antwoord in Jip-en-Janneke-taal’

Wendy van opmaatgehaakt.nl verkoopt in haar webshop alles wat mensen nodig hebben om de mooiste werken te haken en te punniken. Search Cobra zorgt ervoor dat klanten haar weten te vinden. Wendy: ‘Als Marc bijvoorbeeld een campagne aangezet heeft, dan merk ik dat meteen aan mijn bestellingen.’ 

Nog niet zo lang geleden was Wendy professioneel schilder, gespecialiseerd in verfspuiten. ‘Inkleuren in het groot,’ noemt ze het zelf. ‘Ik deed alles, behalve auto’s.’ Vanwege een blessure aan haar hand moest ze haar werk per direct neerleggen. ‘Dat was natuurlijk best een klap, want ik was opgeleid voor dat vak en vond het ook nog eens heel leuk om te doen.’ Gelukkig kon ze nog wel haken, haar andere grote liefhebberij. ‘Diezelfde week heb ik nog een webshop in haakbenodigdheden overgenomen. Blijven hangen in wat ik niet meer kan, dat is niks voor mij.’

Budget voor marketing

Dat ze de webshop niet meer helemaal zelf op hoefde te zetten, scheelde natuurlijk een hoop werk. Maar om de webshop echt winstgevend te maken, moest ze wel andere business-keuzes maken. ‘Ik heb een grote schuur achter mijn huis, dus de huur voor het magazijn en de kantoorruimte van de webshop kon ik opzeggen. Zo hield ik meteen meer geld over om in marketing te investeren.’

Eerst goed instellen

Via Facebook kwam ze in contact met Marc van Search Cobra. De beheerder van een groep voor webwinkeliers waar zij in zat, raadde Marc aan. Hij bood diensten aan die zij wilde uitbesteden: alle werkzaamheden rondom Google Ads. ‘De eerste tijd is Marc eigenlijk alleen maar bezig geweest met het goed zetten van alle instellingen. Ik kan je niet eens precies zeggen wat hij toen allemaal gedaan heeft: als je daar zelf niet mee bezig bent, is dat klap lastig. Daarna is hij begonnen met het inregelen van mijn campagnes.’

Uitproberen en bijstellen

Volgens Wendy is het moeilijk om een lijn te ontdekken in het gedrag van haar doelgroep: ‘Het zijn vrouwen die haken en verder kan ik er geen pijl op trekken. De ene keer willen ze allemaal knoopjes, dan weer garen.’ Toen Marc begon met campagnes inregelen, is hij dan ook eerst gaan uitproberen wat werkte. ‘Zoiets heeft gewoon tijd nodig, daar ben ik realistisch in. En uiteindelijk heeft dat uitproberen ertoe geleid dat we nu campagnes kunnen inzetten op producten waar voor mij een goede marge op zit en die klanten aantrekken die bij mij terugkomen.’

Lekker direct

Dat Marc ‘lekker direct’ communiceert, was voor Wendy de reden om voor Search Cobra te kiezen. ‘Ik hoef niet op mijn woorden te passen, kan gewoon zeggen wat ik bedoel. Dat doet hij zelf ook.’ Eens in de maand brengt Marc verslag uit van de campagneresultaten, eens in de drie maanden checkt hij of er dingen zijn die Wendy anders zou willen. ‘Maar ik vind het zó moeilijk om daar iets van te vinden, dat ik hem eigenlijk altijd de vrije hand geef. Ik heb Marc juist ingehuurd zodat ik geen omkijken heb naar mijn advertenties. Ik zie de bestellingen wel binnenkomen.’

Opschalen

Inmiddels gaan de zaken zo goed, dat Wendy de webshop niet meer in haar eentje kan runnen. ‘Ik werk al een tijdje met een oproepkracht en vanaf volgende week springt mijn bonusdochter ook bij. En ik moet het magazijn uitbreiden. Als dat allemaal goed uitpakt, vraag ik Marc misschien wel om de campagnes op te schalen.’ Wendy zou Marc dan ook zeker aanraden aan andere ondernemers. ‘Ik ben blij met wat zijn werk mij oplevert en kan ook altijd bij hem terecht met vragen. In mijn eerste mail heb ik hem gevraagd of hij mij in Jip en Janneke-taal wil antwoorden, en dat doet hij ook. Ik ben hartstikke blij, dus ik ga voorlopig niet verder kijken.’