B2B content- en inboundmarketing met Albert Mensinga
18 december 2015 
1 min. leestijd

B2B content- en inboundmarketing met Albert Mensinga

Regelmatig neemt Marc de Groot interviews af met andere online marketing experts en mensen uit de e-commerce sector. Deze interviews zijn te beluisteren via de Online Marketing Podcast en in samenvatting na te lezen via dit blog. Vandaag gaat Marc in gesprek met Albert Mensinga, B2B content- en inboundmarketing specialist.

Wie is Albert Mensinga?

Ik schrijf voor B2B bedrijven. Dat doe ik op verschillende manieren. Ik schrijf blogs, artikelen en website teksten. Ik ben veel bezig met het afnemen van interviews.

Wat maakt jouw tot een goede tekstschrijver voor B2B doeleinden?

Wat mij onderscheidt is mijn inzicht. Dat heb je bij de B2B echt nodig. Ik zit vooral op het analyse stuk. Snel een tekst schrijven is nooit goed. Je moet goed nadenken wat je doet en wat je schrijft.

Je moet ervoor zorgen dat je aankoopprijs aanslaat bij jouw ideale klanten. Je kunt het ook nalezen op mijn blog. Je creëert een omgeving die niet uitgaat van zenden maar van beschikbaar maken van relevantie informatie voor de groep mensen die behoefte heeft aan jouw product/dienst. Inboundmarketing en content marketing worden eindelijk goed opgepakt door ondernemers.

Je schrijft artikelen voor MarketingMed. Wat is de waarde van gastbloggen?

Ik ben best kritisch in de blogs waarvoor ik schrijf. Ik verveel me best snel dus ik moet uitgedaagd worden. Ik wil ook alleen stukken schrijven waar ik achter sta.

Wat zijn jouw eerste aandachtspunten wanneer je voor een klant aan de slag gaat met conversie optimalisatie?

Dat zijn de basics. Ben je gekwalificeerd? Heb idee van je markt en heeft de markt idee van jou? Wat zijn je merkwaarden? Je kunt er pas mee aan de slag gaan als je onderkent wat je hebt.

Hoe belangrijk is contentmarketing voor ondernemers?

Ik zou het persoonlijk niet laten liggen maar als het als een organisatie zegt ik kan het niet of wil het niet, wie ben ik dan om te zeggen dat het moet. Het is altijd slim om teksten, beelden en video’s te ontwikkelen en te borgen.

Waar zie jij jezelf over 5 jaar?

Dan ben ik nog steeds een onafhankelijke business consultant.

Wat is jouw gouden online marketing tip?

Start nu. Gebruik 5% van je omzet voor marketing. Begin bij de basis. Doe het gewoon. Neem goede mensen aan en laat hen doen waar ze goed in zijn.

Content is king. Ben jij op zoek naar goede content? Bekijk onze Contentmarketing dienst of neem contact op met het content marketing bureau.

Over de schrijver
Marc de Groot begon eind jaren '90 zijn avontuur in de wondere wereld van Google Marketing. Marc is eigenaar van Search Cobra en daarnaast actief als mentor voor online marketing agencies.