Wat zijn Responsive Search Ads?
Responsive search ads zijn responsieve zoekadvertenties. Je kunt deze tekstadvertenties toevoegen aan je normale advertentiegroepen binnen een zoek campagne. De responsive search ads bestaan uit meerdere koppen en meerdere beschrijvingen. In tegenstelling tot de normale uitgebreide tekstads kun je dus heel veel combinaties testen. Een responsive search ad ziet er bij de zoek resultaten precies hetzelfde uit als elke andere tekstadvertentie maar binnen Google Ads kun je dus veel meer variaties toevoegen. Het beste is om een combinatie van normale en responsive ads te gebruiken in je advertentiegroep.
Hoe werken responsieve zoekadvertenties?
Hoe meer koppen je opgeeft hoe beter dat Google je advertenties kan optimaliseren. Google probeert te best combinaties te laten zien aan de relevante zoekopdrachten.
Je kunt maximaal 15 verschillende koppen en 4 beschrijvingen per advertentie toevoegen. Google maakt hier zelf combinaties van en test wat wel en niet werkt. Je moet er dus rekening mee houden dat elke kop op plek een, twee of drie zou kunnen staan. Je kunt ook bepaalde koppen vastzetten aan bepaalde plekken.
Zo voeg je de koppen en beschrijvingen toe binnen Google Ads:
Â
Het is slim om de meeste logische en best werkende combinaties om te zetten in normale tekstadvertenties zodat deze combinaties vaker getoond worden. Vervolgens kun je dan weer nieuwe koppen en teksten testen.
Heb jij nog hulp nodig bij je Google Ads strategie of advertenties? Neem dan gerust eens een kijkje op onze Google Ads uitbesteden pagina!