Wat is Google BERT?
Wat is Google Documenten?
Wat is Google Mijn Bedrijf?
Wat is Google RankBrain?
Wat is Google Presentaties?
Wat is Google Spreadsheets?
Wat is Google Trends?
Wat is Google for Jobs?
[...]

Je zal meteen zien dat je heel wat gegevens over je zaak kan invullen. Naast de eerder vermelde gegevens zoals je telefoonnummer en openingstijden, kan je bijvoorbeeld ook de link naar je website plaatsen, aangeven in welke sector je werkt, of je een winkelpunt hebt of net klanten op locatie bedient (en wat dan je werkgebied is) en extra foto’s toevoegen. Kortom: een schat aan basisinformatie voor je potentiële klanten.
Google Mijn Bedrijf is een uitstekend kanaal om klanten reviews samen te brengen. Spoor je tevreden klanten dus actief aan om even een waardering te geven. Dat maakt je bedrijf niet alleen betrouwbaar, het heeft ook wat voordelen voor je lokale ranking. Klanten gaan makkelijker klikken op een bedrijf dat meer positieve reviews heeft dan de concurrenten uit de buurt.
In je basisinfo kon je al een link naar je website plaatsen, maar je hebt nog meer opties om klanten naar je site te trekken.Zo kan je met de functie “Posts” heel makkelijk een blogbericht of een andere pagina vanop je eigen website delen. Je geeft een korte omschrijving, zet er een foto bij en je plaatst de link naar je bericht. De posts verschijnen dan mee in je Google kader.De functie “evenementen” werkt op dezelfde manier. Heb je een opendeurdag in ’t verschiet? Of geef je een groepslezing? Sta je ergens op een beurs? Dan kan je dat via deze functie ook direct aan je klanten laten weten. Je vult simpelweg in wat je gaat doen en wanneer.Moeten mensen zich registreren voor je event? Dan geef je meteen de link mee naar de inschrijvingen. Wanneer je event is afgelopen, verdwijnt het ook automatisch uit je Google kader.
Heb je een webshop? Dan kan je op je Google Mijn Bedrijf ook al een handvol producten in de kijker plaatsen.
Een functie waar we wel nog graag op wijzen, zijn je Insights. In Google Mijn Bedrijf zie je een handvol eenvoudige statistieken van hoe vaak je bedrijf de laatste tijd is opgezocht. Je krijgt er ook een indicatie bij van welke zoekopdrachten de mensen daarvoor zoal hebben ingevoerd.Die statistieken gaan heus niet Google Analytics vervangen, maar ze zeggen wel iets over je lokale vindbaarheid.Dit Google Marketing kennisbank artikel werd geschreven door Davy Haegeman van Digigids.