Wat zijn gerelateerde zoektermen?
Gerelateerde zoektermen of gerelateerde zoekopdrachten zijn de suggesties die Google je laat zien die gerelateerd zijn aan jouw zoekopdracht.
Zie hier een voorbeeld van de gerelateerde zoektermen:
Je kunt deze gerelateerde zoektermen gebruiken om je pagina’s te optimaliseren voor SEO. Je kunt deze gerelateerde termen gebruiken in je tekst zodat je hier ook op gevonden wordt.
Google search console
Je kunt ook in Google search console kijken om te zien op welke pagina’s je gevonden wordt via welke zoekopdrachten. Wanneer je naar pagina’s gaat en een pagina aanklikt kun je vervolgens alle zoekopdrachten zien inclusief het aantal vertoningen en kliks. Door deze zoektermen vaker te gebruiken in je tekst kun je ook weer optimaliseren voor SEO.
Google Ads
Bij Google ads kun je ook de zoektermen terugzien waar je daadwerkelijk op gevonden bent. Deze zijn vaak heel anders dan de zoekwoorden die je hebt toegevoegd aan Google Ads. Dit komt omdat deze zoekwoorden getriggerd worden op meerdere zoekwoorden. Zo kun je deze ook weer uitsluiten of apart toevoegen zodat je hier apart op kunt bieden. Ook zie je vaak al veel suggesties bij het invoeren van zoekwoorden tegenwoordig.
Zoekterm tools
Bij bijvoorbeeld Ubersuggest krijg je ook veel gerelateerde zoektermen te zien wanneer je een zoekwoord in voert. Je kunt ook een tool als answer the public gebruiken die voor jou vragen genereerd bij het invoeren van een woord. Het is slim om te variëren van zoektermen en zoekwoorden in je tekst. Varieer ook in long-tail en short-tail zoekwoorden om je bereik te vergroten. Ook een tool als Google Trends is handig om te zien wat de schommelingen in trends zijn.
Hulp nodig? Als u niet zeker weet wat u doet of waar u moet beginnen kunnen wij bij DGOC jou ook verder op weg helpen. Kijk eens naar onze SEO uitbesteden pagina waar je informatie vindt over onze SEO diensten.