Wat zijn short-tail zoekwoorden?
Short-tail zoekwoorden zijn de kortere zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden. Het zijn zoekwoorden met slechts één of twee woorden. Door hun lengte zijn ze minder specifiek dan long-tail zoekwoorden.
Short-tail zoekwoorden
Het woord ‘fiets’ is bijvoorbeeld een short-tail zoekwoord terwijl ‘fiets met rood en zwart’ bijvoorbeeld een long-tail zoekwoord is.
Over het algemeen wordt er veel meer gezocht op short-tail zoekwoorden maar het totale zoekvolume bestaat voor het grootste gedeelte uit long-tail zoekwoorden.
De term ‘short-tail zoekwoord’ is het tegenovergestelde van een ‘long-tail trefwoord’. Je kunt ons artikel over long-tail zoekwoorden lezen om beter te begrijpen wat dit zijn.
Bij advertenties zijn short-tail zoekwoorden een stuk competitiever. Met andere woorden, er zijn meer adverteerders die bieden om advertenties op de populairste resultatenpagina's van zoekmachines te plaatsen voor kortere, meer algemene zoekwoorden.
Het bieden op long tail-zoekwoorden kan echter leiden tot een betere ROI. Je kunt betere resultaten behalen door te bieden op veel long-tail zoekwoorden in plaats van je budget te verspillen aan een of twee zeer concurrerende woorden.
Kom jij er nog niet uit? Dan kunnen wij je verder helpen met je SEO of SEA. Neem dan snel contact met ons op.